درگاه رسمی اطلاع رسانی فعّالیّـت های علمی پژوهشی دکتر رضا دادگر

بهینه سازی، اثربخشی و کارایی با احساس، شناخت و باور«خود»در موقعیت «خود» در تاریخ علوم و فنّاوری

درگاه رسمی اطلاع رسانی فعّالیّـت های علمی پژوهشی دکتر رضا دادگر

بهینه سازی، اثربخشی و کارایی با احساس، شناخت و باور«خود»در موقعیت «خود» در تاریخ علوم و فنّاوری

درگاه رسمی اطلاع رسانی فعّالیّـت های علمی پژوهشی دکتر رضا دادگر

---------- بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر ------------
درگاه رسمی اطلّاع رسانی فعّالیّت های علمی پژوهشی دکتر رضا دادگر، با محوریّت تاریخ علوم و فنّاوری گامی است در راستای بهینه سازی، اثربخشی و کارایی هر چه بیشتر تلاش های ارزشمند علمی با تأکید بر شناخت و باور «خود »در موقعیت «خود»، که بتواند قدم هایی راستین را در این عرصه بردارد. ان شاء الله روزهایمان پر برکت تر از دیروزها باد؛ امیدست برای پویایی هر چه بیشتر این گونه تکاپوها، با اقدامات و راهنماییهای ارزشمند روشنگر راه باشید. ضمنا این نگاشته ها و تلاشها تقدیم می شود به آنان که همیشه پیشینه خود را به یاد دارند...
با احترام و آرزوی شادکامی/ 139705310730
------------------دکتر رضا دادگر-----------------------
--- مدرّس، پژوهشگر و فعّال تاریخ علوم و فنّاوری---
----------عضو هیئت علمی دانشگاه-------------
***************************************
شایسته و بایسته است در استفاده از مطالب و مفاهیم درگاه رسمی اطلاع رسانی فعّالیّت های علمی پژوهشی دکتر رضا دادگر، حقوق مالکیت فکری و معنوی رعایت و در نظر گرفته شده و به لینک زیر ارجاع داده شود:
http://drdadgarreza.mihanblog.com
http://drdadgarreza.blog.ir
تلفن دفتر قم: 02538840997
فکس دفتر قم: 02538840997
تلفن همراه: 09192064618
رایانامه:
dadgar.hs@cfu.ac.ir
dadgar.hs@ut.ac.ir
doostedanesh@gmail.com
al.reza.d@gmail.com
آدرس پستی:
تهران، صندوق پستی 1577- 14395
قم: صندوق پستی 1158-37195

----وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ -----
---------﴿قرآن کریم، سوره هود، آیه ۸۸﴾-------------

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

دکتر رضا دادگر

دادگر

تاریخ علوم و فناوری

سوابق پژوهشی و تحقیق های علمی دکتر رضا دادگر

dadgar

تاریخ علم

تدریس و دانشورزی به روش MRD

سوابق عضویت و همکاری های علمی دکتر رضا دادگر

dadgar reza

سوابق ایده پردازی ارتقا و بنیادگذاری دکتر رضا دادگر

سوابق آموزشی و تدریس دکتر رضا دادگر

سوابق گواهی های علمی پژوهشی فرهنگی دکتر رضا دادگر

آثار علمی دکتر رضا دادگر

گنجینه علمی پژوهشی دکتر رضا دادگر

سوابق مشاوره و راهنمایی دکتر رضا دادگر

رضا دادگر

سوابق تحصیلی و دانش آموختگی دکتر رضا دادگر

دانشجویان و شاگردان دکتر رضا دادگر در جلسات علمی با متد MRD

زمینه های تدریس و دانشورزی دکتر رضا دادگر

وکتور

سوابق دوره و برنامه های علمی تخصصی دکتر رضا دادگر

سوابق ارزیابی و داوری آثار علمی پژوهشی دکتر رضا دادگر

کلان پروژه جریان شناسی مطالعات علم در ایران معاصر

الگوی پیشنهادی برنامه های علمی دکتر رضا دادگر

سوابق برگزاری کارگاه های علمی دکتر رضا دادگر

جریان شناسی مطالعات

تحقیق و پژوهش و دانشورزی به روش MRD

مراکز تدریس و دانشوزی دکتر رضا دادگر

مقاله های علمی دکتر رضا دادگر

برگزاری جلسات علمی در فضای مجازی دکتر رضا دادگر

بایگانی
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها
پیوندهای روزانه

رزومه اجمالی دکتر رضا دادگر- بخش اوّل 13970531

جمعه, ۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴ ق.ظ
 
-PN2 دکتر_رضا_دادگر-_گنجینه_علمی_پژوهشی_دکتر_رضا_دادگر-_1397ش.jpg

حدیث نعمت های پروردگار

 
درباره دکتر رضا دادگر
 
139806210800 بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر؛ بخش درباره دکتر رضا دادگر در 9/ نه بخش به اختصار به شرح ذیل است:
***
 

جهت آگاهی از  سایر زمینه های همکاری می توانید روی عبارت زیر  کلیک فرمایید:

 زمینه های تدریس و دانشورزی دکتر رضا دادگر

 جهت دریافت فایل پی دی اف رزومه اجمالی می توانید روی عبارت زیر کلیک فرمایید:

 

رزومه اجمالی دکتر رضا دادگر 

***

 

بخش اوّل: اشاره

   دکتر رضا دادگر در خانواده ای علمی و مذهبی دیده به جهان گشود و تحصیل و دانش آموختگی را در کنار دانشورزی و کارورزی تجربه کرده و در این میان، الحمدلله به عنوان یکی از دانش ­آموزان، دانشجویان و مدرّسان ممتاز و مستعد شناخته شد و در برنامه های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی در سطوح مختلف بین المللی، کشوری، استانی و شهرستانی حائز رتبه های ممتاز گردید؛ وی با ارائه آثاری ارزشمند در مجامع علمی تخصّصی در موضوعات علمی مرتبط با احیای علمی میراث ایرانی اسلامی؛ تاریخ علوم و فنّاوری بویژه تاریخ علوم و فنّاوری های پزشکی؛ تاریخ فرهنگ و تمدّن ایرانی اسلامی؛ فرهنگ و معارف اسلامی؛ مطالعات تطبیقی، روش شناسی، جریان شناسی و ... حضور یافته و موفق به ایراد سخنرانی و ارائه دستاوردهای خود گردیده است و همواره در کنار تدریس و تحقیق در قالبهای گوناگون در تشکیل، بهینه سازی، اثربخشی ، کاریی و ساماندهی گروههای علمی در رده های متنوع نقش ایفا می نماید. امیدست همچنان در راه تعالی ارزشهای عالی انسانی اسلامی طیّ طریق بنماید. هدف از تهیّه این نگاشته به عنوان یکی از مصادیق بررسی شده از بخشهای کلان ­پروژه جریان شناسی علم در ایران معاصر، ارائه گزارشی اجمالی از فعّالیّت های وی می باشد.

***

بخش دوّم: سوابق تحصیلی و دانش آموختگی دکتر رضا دادگر: مقاطع تحصیلی و دانش آموختگی( به ترتیب مقاطع تحصیلی)

139806210800 بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر؛ برخی از مقاطع و رشته های تحصیلی و دانش آموختگی دکتر رضا دادگر به صورت اختصار به شرح ذیل است:
وکتور مقاطع تحصیلی و رشته های تحصیلی و دانش آموختگی دکتر رضا دادگر  .DrDadgar Reza21 9806240828.jpg
  • پذیرش علمی از مقطع پسا دکترا (POSTDOC) در: رشته تاریخ پزشکی؛
  • دانش آموخته از مقطع دکترای تخصّصی(Ph.D) در: رشته مدرّسی معارف اسلامی گرایش تاریخ و تمدّن اسلامی؛
  • دانش آموخته از مقطع درس خارج در:  علوم دینی اسلامی؛
  • دانش آموخته از مقطع کارشناسی ارشد( فوق لیسانس) در: رشته های ادیان غیرابراهیمی؛ تاریخ اسلام؛ تاریخ علم؛
  • دانش آموخته از مقطع کارشناسی ( لیسانس) در: رشته های زبان و ادبیات فارسی؛ فقه و اصول، معارف اسلامی و علوم تربیتی؛ حقوق؛
  • دانش آموخته از مقطع کاردانی( فوق دیپلم) در: رشته های فقه و اصول، زبان و ادبیات عرب، تاریخ فرهنگ و تمدّن اسلامی؛
  • دانش آموخته از مقطع پیش دانشگاهی در: رشته علوم ریاضی و فیزیک؛
  • دانش آموخته از مقطع دیپلم در: رشته علوم ریاضی و فیزیک و...
  • ***

 

وکتور پایان نامه و رساله علمی دکتر رضا دادگر.DrDadgar Reza-139806200838pn2.jpg

 

بخش سوّم: سوابق پژوهشی و تحقیق های علمی دکتر رضا دادگر: رساله و پایان نامه در مقاطع و رشته ها( به ترتیب مقاطع تحصیلی)

  • طرح پژوهشی اولویت دار تأیید شده دوره پسا دکتری رشته تاریخ پزشکی با عنوان: سنخ شناسی و گونه شناسی مطالعات تاریخ پزشکی در ایران معاصر؛
  • رساله دکترای تخصّصی(Ph.D) رشته مدرسی معارف اسلامی گرایش تاریخ و تمدن اسلامی با عنوان: سنخ و روش شناسی مکاتب تاریخ نگاری طب در تمدن اسلامی؛
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تاریخ علم با عنوان: تاریخ آموزش علوم پزشکی در دارالفنون؛
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تاریخ اسلام با عنوان: سیر نگاشته های طبی در تمدن اسلامی قرون سوم تاهفتم هجری قمری؛
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ادیان غیرابراهیمی با عنوان: احکام پزشکی و بهداشتی در متون مقدس آیین زردشتی با نگاهی به طب سنتی؛

***

 

 

بخش چهارم: سوابق تحصیلی و دانش آموختگی دکتر رضا دادگر: مراکز تحصیل و دانش آموختگی( به ترتیب حروف الفبا)

139806210800 بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر؛ برخی از مراکز تحصیل و دانش آموختگی دکتر رضا دادگر به صورت اختصار به شرح ذیل است:

وکتور مراکز دانش آموختگی و فارغ التحصیلی دکتر رضا دادگر  .DrDadgar Reza9.jpg

  • حوزه علمیه قم؛ دانشگاه ادیان و مذاهب؛ دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛ دانشگاه پیام نور؛ دانشگاه تهران؛ دانشگاه علامه طباطبایی؛ دانشگاه علوم اسلامی رضوی؛ دانشگاه قم؛ دانشگاه معارف اسلامی؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و ...

***

بخش پنجم: سوابق تحصیلی و دانش آموختگی  دکتر رضا دادگرتوصیه نامه ها و تأییدیه های اخلاقی، حرفه ای و علمی

139806210800 بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر؛ برخی از توصیه نامه ها و تأییدیه های اخلاقی، حرفه ای و علمی  دکتر رضا دادگر به صورت اختصار به شرح ذیل است:

گواهی نامه توصیه نامه تاییدیه علمی فرهنگی اخلاقی دکتر رضا دادگر. وکتورDrDadgar Reza-139403060800-PN5.jpg

  • دریافت توصیه نامه و تأییدیه از بیش از  20/ بیست نفر از استادان، مدرسان و کارگزاران مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی و ... .
  • گواهی نامه توصیه نامه تاییدیه علمی فرهنگی اخلاقی دکتر رضا دادگر. وکتورDrDadgar Reza-139403060800-PN13.jpg

***

بخش ششم: سوابق آموزشی و تدریس دکتر رضا دادگر: مراکز تدریس و دانشورزی ( به ترتیب حروف الفبا)

139806210800 بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر؛ برخی از مراکز تدریس و دانشورزی  دکتر رضا دادگر به صورت اختصار به شرح ذیل است:
Dr-Dadgar-Reza-Marakz-Tadris-V-Daneshvarzi-9705310600-pn3-وکتور تدریس دانشورزی-دکتر-رضا-دادگر8.jpg
  • مدّت: تدریس و دانشورزی رسمی و غیر رسمی بیش از 15/ پانزده سال در سطوح مختلف کارشناسی و تحصیلات تکمیلی مراکز آموزش عالی:1.انجمن: فنّاوری های بومی ایران و...؛ 2.پژوهشکده : گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، باقرالعلوم (ع) و..؛ 3. پژوهشگاه: علوم و فرهنگ اسلامی، فرهنگ و معارف اسلامی و..؛ 4.حوزه علمیه: قم، مشهد، تهران، گچساران،‌ شهرکرد و.. ؛ 5. دانشگاه آزاد اسلامی: علوم و تحقیقات تهران، تهران جنوب، دماوند، شهرری و..؛ 6. دانشگاه: اصفهان، تربیت معلم آذربایجان( شهید مدنی)، تهران و...؛ 7. دانشگاه صنعتی: امیرکبیر، شریف و..؛ 8.دانشگاه علوم پزشکی: البرز، تهران، شهیدبهشتی، شیراز، قم، ایران و..؛ 9. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی؛ 10.دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم: دانشکده علوم و فنون قرآن تهران و...؛11. دانشگاه فرهنگیان: پردیس های تهران، چهارمحال و بختیاری،‌ قزوین،‌ قم و..؛ 12.دانشگاه هنر: تهران و..؛ 13. سازمان:  بنیاد شهیدو امور ایثارگران، بهزیستی، جهاد کشاورزی، هواشناسی کشور و ..؛‌14. فرهنگستان: علوم ایران، علوم پزشکی ایران و..؛ 15.مرکز تخصصی: مدیریت اسلامی و..؛ .16. مؤسّسه: آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) و... ؛

***

بخش هفتم: سوابق آموزشی و تدریس دکتر رضا دادگر: آماری از دانش آموختگان،  دانشجویان، طلاب و حاضرین جلسات علمی( جلسات رسمی)

139806210800 بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر؛ برخی از  دانشجویان، طلاب و حاضرین جلسات علمی مراکز تدریس و دانشورزی  دکتر رضا دادگر به صورت اختصار به شرح ذیل است:

وکتور دانش آموختگان ودانشجویان و طلاب و حاضرین جلسات علمی  دکتر رضا دادگر  .Dr Dadgar Reza 279806240828.jpg

  • آموزش و پرورش بیش از  4000/ چهار هزار نفر دانش آموخته، دانشجو، طلبه و حاضرین جلسات علمی در مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی

***

بخش هشتم: سوابق پژوهشی و تحقیق های علمی دکتر رضا دادگر: آماری از پژوهش ها و تحقیق ها

139806210800 بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر؛ برخی از پژوهش ها و تحقیق های علمی  دکتر رضا دادگر به صورت اختصار به شرح ذیل است:
وکتور آمار پژوهش ها و تحقیق های علمی  دکتر رضا دادگر  .Dr Dadgar Reza 34 9806240828.jpg

ارائه بیش از 100/ صد اثر پژوهشی، تحقیقی و علمی در مجامع، نشریات و مراکز علمی معتبر و ... .

***

بخش نهم: سوابق پژوهشی و تحقیق های علمی دکتر رضا دادگر:علاقه های پژوهشی و تحقیقی

139806210800 بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر؛ برخی از علاقه های پژوهشی و تحقیقی  دکتر رضا دادگر به صورت اختصار به شرح ذیل است:

وکتور  علاقه های پژوهشی تحقیقی و علمی دکتر رضا دادگر  .DrDadgar Reza 27 139806241013.jpg

  • بهینه سازی، اثربخشی و کارایی هرچه بیشتر میراث ایرانی اسلامی؛ تاریخ علوم و فنّاوری بویژه تاریخ علوم و فنّاوری های پزشکی؛ تاریخ فرهنگ و تمدّن ایرانی اسلامی؛ فرهنگ و معارف اسلامی؛ مطالعات تطبیقی؛ روش شناسی؛ سنخ شناسی؛گونه شناسی؛جریان شناسی و ... 

 

***

با احترام و آرزوی شادکامی

دکتر رضا دادگرمدرّس، پژوهشگر و فعّال تاریخ علوم و فنّاوری

این بخش بزودی تکمیل تر گردد ان شاء الله

ان شاء الله روزهایمان از دیروزها پربرکت تر باد؛ امید که با راهنمایی ها و اقدامات ارزشمند روشنگر راه باشید.

شایسته و بایسته است در استفاده از مطالب و مفاهیم درگاه رسمی اطلاع رسانی فعّالیّت های علمی پژوهشی دکتر رضا دادگر، حقوق مالکیت فکری و معنوی رعایت و در نظر گرفته شده و به لینک زیر ارجاع داده شود:

http://drdadgarreza.mihanblog.com  و http://drdadgarreza.blog.ir

تلفن همراه: 09192064618  رایانامه:  dadgar.hs@ut.ac.ir و doostedanesh@gmail.com و al.reza.d@gmail.com

آدرس پستی: تهران، صندوق پستی 1577- 14395؛  قم: صندوق پستی 1158-37195

 
 

نظرات  (۸)

با سلام و خدا قوت خدمت آقای دکتر

بنده به طور اتفاقی وبلاگ شما رو دیدم و مطالب رو خوندم در رابطه با نظر اون دوستمون که نگاه انتقادی داشتن بنده هم موافقم وبلاگ شما بیشتر بزرگنمایی هست و از نظر علمی چیزی برا گفتن نداره در ثانی در ارتباط با مقالات باید بگم با توجه به سابقه علمی شما در همایشها و...مقالاتی اراءه کردین و نام شما هست که هیچ سابقه علمی در آن ندارین مثل حسابداری چرا که به نظر میرسد به واسطه ی افراد دیگر نام شما در این مقالات آمده تا عواید علمی و مادی آن نیز نصیب شما گردد اگر واقعا سوابق شما به همین شیوه ایجاد شده و بواسطه ی این شیوه و نمره های اینگونه به مدارج بالا رسیدین باید بگویم که حق افراد زیادی را ضایع کردین و از نظر شرعی مادیاتی را که در پی آن حاصل کردید حرام است....انشاالله کمی تفکر و تامل بتواند مسیر جدیدی را برایتان رقم بزند...والسلام
پاسخ:

بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر

سلام  بر فرهیخته ارجمند ، خدا قوت، سپاس از حسن توجه و عنایت جنابعالی لطفا پاسخی از اینجانب را نسبت به فرمایشات تان که در داخل گیومه آورده شده، ملاحظه فرمایید: 1- «با سلام و خدا قوت خدمت آقای دکتر

بنده به طور اتفاقی وبلاگ شما رو دیدم و مطالب رو خوندم»: خدا را شکر، چه اتفاق جالبی، شما هم بلاخره، آن هم به طور اتفاقی وبلاگ اینجانب را ملاحظه فرمودید و وقت گذاشتید مطالب را خواندید؛ پس  بر اینجانب لازم است ابتدا برای خواندن مطالب از شما تشکری داشته باشم البته مطالب را مطالعه نفرمودید و طبق گفته خودتان« خواندید»؛2-« در رابطه با نظر اون دوستمون که  نگاه انتقادی داشتن بنده هم موافقم» خیلی ممنون که شما هم موافق هستید کاش حداقل پاسخ های اینجانب را هم به ایشان می خواندید؛ 3-« وبلاگ شما بیشتر بزرگنمایی هست»: بزرگنمایی چه چیزی؟ تلاشهایی که انجام شده؛ شب بیداریهایی که کشیده شده؛ مطالعاتی که انجام شده؛ بزرگنمایی چه چیزی، لازم است به اطلاع شریفتان برسد که بخشی از این فهرستها همچنان باقی است که سرفرصت اطلاع رسانی شود؛ البته خوشحالتر می شدم که قدری شفاف تر، علمی تر، آگاهانه تر، فرمایشات شما فرهیخته « بی نام » را مطلع می گشتم که دیگر از این بزرگنمایی ها به قول شما انجام نشود چرا که وقتی خود می دانی چه کرده ای دیگر بزرگنمایی چرا؟!؛ 4- «از نظر علمی چیزی برا گفتن نداره»: منظورتان را دقیق نفرمودید از «نظر علمی»، برای کی ؟ برای چه؟ در چه جایگاهی؟ برای چه مخاطبی؟ این درگاه اطلاع رسانی فعالیت های علمی پژوهشی است نه چیزی دیگر؟!؛ 5- « در ثانی در ارتباط با مقالات باید بگم با توجه به سابقه علمی شما در همایشها و ... مقالاتی اراءه کردین و نام شما هست که هیچ سابقه علمی در آن ندارین مثل حسابداری»: پس معترف هستید سابقه علمی اینجانب را، در همایشها و ... پس اگر از  نزدیک با خصوصیات علمی اینجانب احتمالا آشنایی داشته باشید و از طرفی از فضای کارهای علمی باخبر باشید می دانید مقالاتی که ارائه می شود با توجه به جایگاه علمی این برنامه ها داوری هم دارد؟! بررسی هم می شود؟! عنوان مقاله چه بود؟! به حسابداری هم ارتباطی داشت نه این برداشت غیر دقیق جنابعالی که بفرمایید «مثل حسابداری»؛ بررسی علمی هم روش می خواهد هم محتوا، گاهی اوقات روش در یک کار علمی در کنار محتوا، سطح علمی کار را بسیار ارتقا می دهد و در این تیپ کارها، حداقل حضور و اظهار نظرهای روشی اینجانب بسیار تأثیرگذار بوده است و اگر حضور، راهنمایی و همکاری اینجانب نبود این کار علمی شاید اصلا محقق نمی شد و بدیهی است که حق مالکیت فکری هم به طریقی باید لحاظ گردد که انجام شده است؛ 6-« چرا که به نظر میرسد به واسطه افراد دیگر نام شما در این مقالات آمده تا عواید علمی و مادی آن نیز نصیب شما گردد»: شاید این عبارت « به نظر میرسد» : به نظر رسد که شما علم غیبی داشته باشید که ما در افراد عادی سراغ نداریم و از طرفی شاید برعکس برداشت شما هم درست باشد چرا که بسیاری از این فعالیت ها از  ایده پردازی، راهنمایی، همفکری و حتی نگارش از سوی اینجانب بوده است و اسامی سایر افراد در بسیاری از این کارها به خاطر نقشی که در  مراحل مختلف کار داشته اند حتی اگر نقش حداقلی، برای احترام به فعالیت های علمی، اندیشه و حق مالکیت فکری در میان اسامی و در کنار اسم اینجانب قرار گرفته اند؟! و این هم جای بررسی و تأمل دارد؟ پس این نوع هویت بخشی و مشارکت و مدیریت این فعالیت اگر عواید علمی و مادی هم داشته باشد بدیهی است که  شامل حال فردی هم خواهد شد که در بنیادگذاری، ارتقا، اثربخشی و بهینه سازی آن سهم مهمی و تأثیر بسزایی داشته است؟! و این نکته الحمدلله در تمامی این فعالیت های انجام شده توسط اینجانب و همکاران قابل اثبات است.7-« اگر واقعا سوابق شما به همین شیوه ایجاده شده»: بسیار عجیب است با یک خوانش ابتدایی و بایک برداشت سطحی و با یک نگاه دور از شناخت واقعی از فرد، شرایط، فعالیتها و تلاش های شبانه روزی فردی، اینگونه با اقتدار و با یقین - ظاهرا خدادای- داوری شود ؟! 8- « و بواسطه ی این شیوه و نمره های اینگونه به مدارج بالا رسیدن » این ادعا شما باز هم عجیب است از کجا با چه سندی با چه شهودی با چه علم غیبی اینگونه با قاطعیت - ظاهرا خدادای - داوری می فرمایید؟! 9- « باید بگویم که حق افراد زیادی را ضایع کردین» شما که ادعا خود را اثبات نکردید افترایی زدید و ناآگاهی خود را اثبات فرمودید شاید اینگونه تلاشها را ندیده اید، شما بفرمایید: ندیدن دلیل بر نبودن یا نشدن است؟ شما هم تلاشی فرمایید ببنید می شود یا نه، بعد باهم گفتگو کنیم نه افترا بسته شود؟! و شاید افرادی با برداشتهایی چون جنابعالی با این ندیدن هایشان و کم تجربگی شان، بسیار بسیار حقوق مادی و معنوی از من و امثال ضایع کرده اند و این نیز در کنار آنها شماره می شود؟! 10-« از نظر شرعی مادیاتی را که در پی آن حاصل کردید حرام است..» : مرسوم است اهل فتوا، ابتدا موضوع را درست تشخیص می دهند و راستی آزمایی می کنند و بعد از آن با بررسی های دقیق، احتیاط های لازم را هم مراعات می کنند و در  جایگاه های شبهه از « الوقوف عند الشبهات» بهره می گیرند لیکن برداشت شما اگر در آن جایگاه هستید مقدماتش ناقص هست و در آن جایگاه نیستید اعلام نظرتان شایسته نیست؟! 11-« انشالله کمی تفکر و تامل بتواند مسیر جدیدی را برایتان رقم بزند.. والسلام»: از اینکه اینجانب را مفتخر فرمودید و به کمی تفکر و تأمل توصیه کردید متشکرم البته باید بگویم سالیانی زیادی مشغول تفکر و تامل در امور خویشتنم و در مسیری پویا، اثربخش و بهینه و به لطف پروردگارم برخلاف برداشتهای فرهیختگانی بی نامی چون شما؛ هر روزم پر برکتتر از دیروزهاست...البته سلیقه شخصی شما  ناشی از تجربیات، محیط و تفکرتان بوده و قابل احترام است ولی ادعاهایی که مطرح کردید نیاز به تأمل بیشتری هم دارد؛آگاهی رسانی هم همیشه به معنای ادعا نیست، شما می توانید دلایلی را درخواست کنید نه اینکه براساس عادت معقول شده، یکسره حکم صادر فرمایید؟!... و اسم شریفتان در این اظهار نظر یافت نشد؛ باعث خوشحالی خواهد بود با شما که نکته سنج هستید و برای اینجانب وقت اختصاص دادید آشنایی بیشتری حاصل شود. ان شاء الله روزهایمان از دیروزهایمان پربرکت تر باد،  امید که با راهنماییها و اقدامات ارزشمند روشنگر راه باشید. با احترام و آرزوی شادکامی/ رضا دادگر139801311955

dadgar.hs@ut.ac.ir    http://drdadgarreza.blog.ir/


با سلام.
جناب آقای دکتر مطالبی که نوشتم برداشت و تحلیل شخصی اینجانب بوده و قصد افترا زدن به کسی نبوده و نیست چرا که بسیاری از استادان دانشگاهها را در سطوح بالا می بینیم که از دانشجویان و .....استفاده میکنند و زحمات شبانه روزی آنها را با عناوین پژوهش،مقاله، ترجمه و....به اسم خود ثبت نام میکنند و درواقع دیگران سکوی پرتابی میشوند برای ایشان .حال اگر شیوه کاری شما به شیوه این اساتید نبوده خداوند شما را توفیق بیشتر دهد و اگر هم طور دیگری بوده که دیگر خود میدانید و خدای خود.انشاالله که آنگونه باشد که شما فرمودید.
پاسخ:

وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ

و از نعمت پروردگار خویش [با مردم] سخن گوى( قران کریم، سوره ضحی، آیه 11)


بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر

سلام  بر فرهیخته ارجمند ، خدا قوت، سپاس از حسن توجه و عنایت مجدد جنابعالی،  لطفا پاسخی از اینجانب را نسبت به فرمایشات تان که در داخل گیومه آورده شده، ملاحظه فرمایید:1- « جناب آقای دکتر مطالبی که نوشتم برداشت و تحلیل شخصی اینجانب بوده و قصد افترا زدن به کسی نبوده و نیست»: هر برداشت و تحلیلی که به مقام بیان می رسد نیاز به مستندات متقن دارد؛ گاهی اوقات برداشت های ناقص، ناشی از خواندن های ناقص  و آگاهی های ناتمام می تواند در نظر برخی دیگر با همان الگوی برداشت ناقص و تحلیل فرهیختگانی چون شما، افتراها و تالی فاسدهایی را به بار آورد که شاید به آسانی نتوان آن را جمع کرد.2-« چرا که بسیاری از استادان دانشگاهها را در سطوح بالا می بینیم که از دانشجویان و .....استفاده میکنند» این استدلال شما نیاز به آگاهی هایی دارد که بتوانید این «بسیاری» را ثابت کنید؛  آیا شما- انصافا- می دانید چه تعداد استاد دانشگاه وجود دارد؟! که جنابعالی از میان آنها، تعداد معینی که بتوان به آن عنوان «بسیاری» اطلاق کرد را بررسی و آزمون فرمایید و این ادعای خود را « بسیاری از استادان دانشگاهها را در سطوح بالا می بینیم که از دانشجویان و .....استفاده میکنند» را بر اساس عدد و رقم ثابت کنید؟! آیا این کار را واقعا انجام داده اید؟! این افترا نیست؟! 3-« و زحمات شبانه روزی آنها را با عناوین پژوهش،مقاله، ترجمه و....به اسم خود ثبت نام میکنند» : اگر واقعا آن کار تحقیقی را با آن اعداد و ارقام انجام دادید و برای ادعا خود به همان مقدار« بسیاری» از این « زحمات شبانه روزی ... به اسم خود» شاهد مثال آوردید باز هم گامی دیگر باقی است که این روش مطالعه شما مورد راستی آزمایی قرار گیرد؟! متأسفانه یا خوشبختانه به این مستندات اشاره ای نفرمودید؟! 4-« و درواقع دیگران سکوی پرتابی میشوند برای ایشان .» شما در میان ادعاهایی کرده اید به صورت شفاف و مصداقی نفرمودید که کجا و کدامین کار علمی توسط اینجانب و همکارانم انجام شده که از آن به صورت «سکوی پرتابی» برای اینجانب قرار گرفته است و ثابت کردن این ادعا نیاز به آگاهی های فراوانی دارد؟! 5-« حال اگر شیوه کاری شما به شیوه این اساتید نبوده خداوند شما را توفیق بیشتر دهد» اینجانب که ادعای نسبت به کار خود در قیاس با این و آن نداشته و ندارم و همچنان پایش«خود در موقعیت خود» را بیشتر و بیشتر ترجیح می دهم؛ شما هستید که با « برداشت و تحلیلی شخصی» و همانگونه که در بالا توضیح داده شد بدون مستندات و ادله کافی، حکم صادر کردید؟! و با پیش فرض های خود که ناشی از عادت معقول شده است ارزیابی شتابزده انجام داده و افتراهایی را نه تنها به اینجانب بلکه به «بسیاری» از افرادی که از سطح متوسط به بالای موجود در عرصه های مختلف فراتر بوده اند وارد ساختید؟! انسانهایی که این فراتر بودن در نظر برخی، نقصان برایشان حساب شد و در صورت افزایش بیش از حد این نوع تفکر ها و حکم کردن ها مجبور می شوند بگویند: از طلا گشتن پشیمان گشته ایم/ مرحمت فرموده ما را مس کنیم . که شاید خاطر این فرهیختگان ناراحت نشود. حال شما بفرمایید چگونه با این ادعاها از این افراد می توان حلالیت گرفت؟! و آب بر این آسیاب ریختن و افزودن یک سختی دیگر بر سختی هایشان را پاسخ داد؟! 6-« و اگر هم طور دیگری بوده که دیگر خود میدانید و خدای خود.انشاالله که آنگونه باشد که شما فرمودید.» ادبیات شما نشان از آن دارد همچنان بر آن «برداشت و تحلیل شخصی» خود، اصرار دارید و باز مطالعه نفرمودید؟! و پاسخ را خواندید؟!

   در پایان شایسته و بایسته است برای فرهیخته «بی نام »از باب ارادت به رشدمان نکته ای یادآوری شود و آن اینکه:

   آیا در چنین مواقعی که از حد تصورمان، بالاتر است یا با عادت هایمان سازگاری ندارد؟! بهتر نیست بپرسیم: شما چگونه این کار را انجام داده اید؟! تا اینکه شروع به انکار کنیم  و با تجربیات تلخ و شیرین پیشینی خود، بدون تشخیص «خود در موقعیت خود» در برابر وضعیت پیش آمده، شروع به تحلیل و اظهار نظر نماییم؛ مطالب درگاه رسمی اطلاع رسانی دکتر رضا دادگر، همانگونه که در رزومه علمی اینجانب درج شده است حدیث نعمت های پرودگار است برگرفته از کتاب مقدس قرآن کریم در سوره مبارکه ضحی ایه 11 که فرمود: وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ ﴿۱۱ و از نعمت پروردگار خویش سخن گوى؛ حال در ذهن جنابعالی و امثال شما چه می گذرد؟! خداوند عالم است؛ باشد که همواره مراقب باشیم که « عادت می تواند همه چیز را معقول جلوه دهد» بدون آنکه مستندات و دلایل کافی و لازم برای آن وجود داشته باشد و مواظب باشیم که سیاهی لشکر نباشیم حتی در برداشت ها و تحلیل های شخصی که گاهی تشخیص این سیاهی لشکری ناشی از تطبیق های عادت شده معقول از مورچه سیاه در روی سنگ سیاه در شب سیاه و ظلمانی سخت تر است؟!... و اسم شریفتان در این اظهار نظر هم یافت نشد؛ باعث خوشحالی خواهد بود با شما که نکته سنج هستید و برای اینجانب وقت اختصاص دادید آشنایی بیشتری حاصل شود. ان شاء الله روزهایمان از دیروزهایمان پربرکت تر باد،  امید که با راهنماییها و اقدامات ارزشمند روشنگر راه باشید. با احترام و آرزوی شادکامی/ رضا دادگر139801312235

dadgar.hs@ut.ac.ir    http://drdadgarreza.blog.ir/

با سلام
آقای دکتر شاید من مثل شما حوصله کلمه پردازی و جمله سازی نداشته باشم ولی من شما و بسیاری از جامعه علمی بر این موضوع واقف هستند که حق بسیاری از پژوهشگران در زمینه های علمی ضایع میگردد حالا چگونه و به چه شکل متفاوت است و یکی از مصادیق آن کم لطفی اساتید در ثبت این پژوهشها در حق نویسندگان است اینکه اراءه یک روش و شیوه به معنی مساوی بودن کار استاد با تمام زحمات پژوهشگر باشد و نام استاد به جای مشاور به اسم یکی از نویسندگان پژوهش آید انتهای بی انصافیست.اگر بنده نظری دادم بنا بر شنیده ها و دیده هایی بود که در گذشته و اکنون تجربه میکنم و قصد متهم کردن جنابعالی یا گروه خاصی را ندارم با این صحبتهای شما هم از موضع خود عقب نمیشینم من راحت میتوانستم نظراتم را خصوصی ارسال کنم ولی چون متوجه شدم به درگاه علمی شما افراد زیادی مراجعه میکنند خواستم با نوشتن در قسمت نظرات عمومی دیگر دوستان نیز واقف بر این موضوعات باشند شاید بخواهند در برخی تصمیمات خود نگرشی نو داشته باشند.
هر چند در پاسخها  از سمت جنابعالی بنده به اتهام متهم شدم ولی خداوند از نیتهای قلبی آگاهتر است ما با کسی کدورتی نداشته و نخواهیم داشت.
وخداوند معجزه کرد و انسان راآفرید و ما تلاش کنیم انسان بمانیم.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

پاسخ:
بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر
سلام  فرهیخته ارجمند، خدا قوت، سپاس از حسن توجه و عنایت مجدد جنابعالی، ان شاء الله روزهایمان از دیروزهایمان پربرکت تر باد،  امید که با راهنماییها و اقدامات ارزشمند روشنگر راه باشید. با احترام و آرزوی شادکامی/ رضا دادگر13980201144
dadgar.hs@ut.ac.ir    http://drdadgarreza.blog.ir/
  • دانشجوی نمونه
  • سلام
    استادمن مقاله شمارودرباره بررسی ضرورت آگاهی ازتاریخ علم درشکوفایی حسابداری دولتی درایران رامطالعه کردم بنظرم باید دوستمون اول مطالعه ای  به مقاله داشته باشندبعدبگویندارتباطی باگرایش شماندارد 
    دوم نکته سنجی محمدی کاملا بجامی باشد شما درتوصیه نامه دکترمهدی محقق تمامی ابهام هاروپاسخ دادید واینکه بگویند شما ازیک دانشکده4پایان نامه دارید ومردودشدید این بی دقتی دوستان وخواندن سرسری مطالب رامیرساند درحالی که درقسمت مقاطع تحصیلی به این موضوع هم پرداختید
    نکته سوم مصاحبه باافرادروش مرسومی است که صورت میگیردبرای نمونه می توان به کتاب گفتنی ها،نوشته علی اکبر عبدالرشیدی ،انتشارات اطلاعات_چاپ اول1385 اشاره کردواین دلیلی برکاستی کسی نمی باشد
    نکته چهارم اینکه گفته می شود وبلاگتان بزرگنمایی است بایدبگویم شرکتها وانجمن های بسیاری هستند که سالانه برای کارخودعملکرد مینویسند واطلاع رسانی میکنند یاافرادی خودنوشت یامونوگرافی دارند برای نمونه به کتاب بزرگداشت دکترمهدی محقق که درانجمن مفاخر بچاپ رسیده می توان اشاره کرد ودرعصر اینترنت وارتباطات  ازطریق وبلاگ به خودنوشت بپردازید کاربسیارخوبیست 

    موفق هستیدامیدوارم به لطف حق موفق ترباشید 
    پاسخ:
    بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر
    سلام  فرهیخته ارجمند « دانشجوی نمونه»، خدا قوت، سپاس از حسن توجه و عنایت جنابعالی، ان شاء الله روزهایمان از دیروزهایمان پربرکت تر باد،  امید که با راهنماییها و اقدامات ارزشمند روشنگر راه باشید. با احترام و آرزوی شادکامی/ رضا دادگر139802030455
    dadgar.hs@ut.ac.ir    http://drdadgarreza.blog.ir/
    دست معلمی رامی بوسم که به من اندیشیدن آموخت نه اندیشه هارا 
    سلام براستادعزیزم دکتر رضادادگر 
    ممنون بابت تمامی زحمات ودغدغه هایتان، باگذشت زمان بیشترمفاهیم کلاس برایم روشن تر میشود کاش کمی  بیشترقدرمیدانستیم ولی دریغ که زمان گذشت  
    دلم برای روزهای پرشورکلاس درستان تنگ شده 
    ازخدا برایتان بهترین هاراخواهانم
    پاسخ:
    بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر
    سلام  فرهیخته ارجمند « م،ش»، خدا قوت، سپاس از حسن توجه و عنایت جنابعالی، ان شاء الله روزهایمان از دیروزهایمان پربرکت تر باد،  امید که با راهنماییها و اقدامات ارزشمند روشنگر راه باشید. با احترام و آرزوی شادکامی/ رضا دادگر139802240127
    dadgar.hs@ut.ac.ir    http://drdadgarreza.blog.ir/
    با عرض سلام

    استاد بزرگوار آقای دادگر  چندی پیش بنده به دلیل عدم شناخت از سابقه علمی شما و با توجه به نگاه سطحی به تیتر چند مقاله درباره شما و برخی اساتید قضاوت یکجانبه و غلطی را در باب تقلب و سواستفاده از زحمات دیگر دانشجویان کردم که بعد از مدتی و تحقیق متوجه اشتباه کرده و گناه بزرگ خود شدم امیدوارم که جنابعالی و دوستان دیگر که مورد اتهام قرار گرفته اند بنده را عفو نمایند و به بزرگی خودشان از بنده درگذرند که فردای قیامت در پیشگاه خداوند شرمنده حاضر نگردیم.
    پاسخ:
    بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر
    سلام  فرهیخته ارجمند «ناشناس»، خدا قوت، سپاس از حسن توجه و عنایت جنابعالی، ان شاء الله روزهایمان از دیروزهایمان پربرکت تر باد،  امید که با راهنماییها و اقدامات ارزشمند روشنگر راه باشید. با احترام و آرزوی شادکامی/ رضا دادگر139804231936
    dadgar.hs@ut.ac.ir    http://drdadgarreza.blog.ir/
    سلام.
    امیدوارم باشیم که حلال فرمودید؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر
    سلام  فرهیخته ارجمند «ناشناس»، خدا قوت، سپاس از حسن توجه و عنایت جنابعالی، ان شاء الله روزهایمان از دیروزهایمان پربرکت تر باد،  امید که با راهنماییها و اقدامات ارزشمند روشنگر راه باشید. با احترام و آرزوی سعادت/ رضا دادگر 139804250910
    dadgar.hs@ut.ac.ir    http://drdadgarreza.blog.ir/

    با سلام خدمت آقای دکتر دادگر و همه بینندگان سایت ایشان.

     

    گاهی انسان بخاطر عجول بودن و قضاوت نابجا زندگی دنیوی و اخروی خود رو تباه میکنه سال گذشته بنده به دلیل عدم شناخت آقای دکتر و سوابق علمی ایشان دچار گناهی کبیر شدم و به ایشان و به برخی از اساتید تهمت استفاده از زحمات دیگران را در رزومه علمی خوشان را زدم ولی بعد از گذشت زمان به این نتیجه رسیدم که آقای دادگر در راه علم و دانش زحمات فراوانی را متحمل شده اند که این زحمات در آثار ایشان نمود دارد لذا خاضعانه  و نادمانه از ایشان و تمامی بزرگوارانی که تهمت زده ام عذر خواهی میکنم و امیدوارم این بنده سراسر تقصیر را مورد لطف و عنایت و کرم خویش قرار بده اند...گاهی انسان از رولی لجاجت و عصبانیت لحظه ای دچار خبطی میشود که تا آخر عمر گریبانگیرش میشود همین جا از همه دوستان خواهش میکنم که به توصیه بنده توجه داشته باشند که دچار خسرالدنیا و آخرت نشوند...آقای دکتر حلال بفرمایید من راضیم برای حلالیت گرفتن از شما تمامی کارهای خیری را که انجام داده ام و مورد قبول قرار گرفته رو تقدیم کارنامه اعمال شما کنم پس حلال بفرمایید.

    یا حق

    پاسخ:
    بالله التوفیق هو الأوّل و الآخر
    سلام  فرهیخته ارجمند «یک دوست»، خدا قوت، سپاس از حسن توجه و عنایت جنابعالی، ان شاء الله روزهایمان از دیروزها پربرکت تر باد،  امید که با راهنماییها و اقدامات ارزشمند روشنگر راه باشید. با احترام و آرزوی سعادت/ رضا دادگر 139907192136  
    dadgar.hs@ut.ac.ir    http://drdadgarreza.blog.ir/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی